کجارو
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید

____________________
آرشیو

اسفند 1399

بهمن 1399

دی 1399

آبان 1399

بهمن 1398

دی 1398

مهر 1398

شهريور 1398

ارديبهشت 1398

اسفند 1397

____________________
مطالب اخیر

آیا تاریخ دوباره تکرار خواهد شد؟
صابون های گیاهی چه می کنند ؟
نکاتی مفید در مورد عکاسی طلا و جواهرات
چرا سالن های زیبایی به اپلیکیشن نیاز دارند ؟
انواع بکس بادی
بهترین قیمت ماشین ظرفشویی بوش
هتل های ارزان قیمت در تور آنتالیا
هر آنچه باید از ویزای شینگن بدانید
جاذبه های گردشگری کیش
عوامل تاثیرگذار بر هزینه تولید محتوا
سهام بورس
فروشگاه اینترنتی که هر ایرانی باید بشناسد
قیمت لنت ترمز
حمید عسکری کیست؟
برترین ریمال ها با قیمت مناسب
معرفی سایت سام اکسچنجر
مهراد جم شیک و پیک
مبل راحتی
سفر نوروزی ارزان به دبی، بهترین جاذبه ‌های رایگان و ارزان
۳ جای دیدنی آنتالیا برای تجربه ماجراجویی در سفر

____________________
نویسنده

نیما راد

____________________
لینک ها

____________________
لینک ها

monitoring app software






____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





24 / 12 / 1397برچسب:,

۳ غذای ترکیه‌ای متفاوت که حتما باید امتحان کنید

طراوت و سادگی دو عنصر اصلی در غذاهای ترکیه هستند. در خوراکی‌های مردم ترکیه، سبزیجات تازه و مواد خوشمزه همراه گوشت نرم و چاشنی‌دار به چشم می‌خورد. یکی از معروف‌ترین غذاهایی که ترکیه با آن شهرت یافته است، دونرکباب (donar kebab) است که طعم بسیار خوبی دارد.

البته اغلب غذاهای این کشور لذیذ هستند و گاهی‌اوقات میل کردن آن‌ها در خیابان‌ از طریق دست‌فروشان نیز بسیار لذت‌بخش‌ است.

اکثر افراد شکمو و علاقه‌مند به غذاهای ترکیه‌ای، حتما نام دونر کباب را شنیده‌ و بسیاری، این غذا را نوش جان کرده‌اند. اما غذاهای ترکیه‌ای فقط به همین مورد ختم نمی‌شوند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم ۳ مورد از بهترین، خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای ترکیه را به شما معرفی کنیم که گردشگران کمتری سراغ آن‌ها می‌روند.

اگر به ترکیه سفر کردید، حتما در رستوران‌ها از این غذاها نوش جان کنید. کمتر کسی پیدا می‌شود که در سفر ترکیه از چنین غذاهای خوشمزه‌ای به‌راحتی بگذرد!

کجارو به مسافرانی که می‌خواهند به ترکیه سفر کنند بهترین آفر تور ترکیه را ارائه می‌کند. در کجارو می‌توانید انواع تور ترکیه را که از طرف آژانس‌های معتبر عرضه شده‌اند مشاهده و با مقایسه آن‌ها تور مورد نظر خود را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید.

Menemen

غذاهای ترکیه ای

اگر فکر می‌کنید که خوردن تخم مرغ به شکل‌های گوناگون برای صبحانه خسته‌کننده است، بهتر است کمی دقیق‌تر به اطراف خود نگاه کنید. Menemen غذایی شبیه به Shakshuka است که در بین مردم ترکیه محبوبیت زیادی دارد و در واقع ترکیبات اصلی آن شامل تخم مرغ و سبزیجات تازه است. پیاز، گوجه فرنگی و فلفل از جمله مواد اصلی این غذا هستند. Menemen یک صبحانه عالی به‌شمار می‌رود و البته موادی نظیر پنیر و سوسیس تند را نیز گاهی به این غذا اضافه می‌کنند. بدون شک تمام دوست‌داران صبحانه، عاشق Menemen خواهند شد و سعی خواهند کرد آن را با نان و سرعت کم بخورند تا نهایت لذت را ببرند. در حقیقت Menemen شباهت بسیاری به املت گوجه فرنگی دارد.

سوپ عدس (Mercimek Corbasi)

غذاهای ترکیه ای

Mercimek Corbasi به معنای واقعی همان سوپ عدس است. این سوپ را تقریبا در هر جایی از ترکیه می‌توان پیدا کرد و محبوبیت زیادی دارد. سوپ عدس در ترکیه از ترکیب ساده‌ای بهره می‌برد و تنها شامل پوره عدس و ادویه‌جات مختلف است که در این بین می‌توان به گشنیز و تکه‌هایی از لیموی تازه اشاره کرد. البته در کنار این سوپ، ترشی (Tursu) نیز استفاده می‌شود که کلم، سبزیجات، هویج و زیتون از مواد تشکیل‌دهنده‌ی این ترشی هستند. البته نان داغ Pita نیز یکی دیگر از موادی است که در کنار سوپ میل می‌شود. سوپ عدس یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین غذاهای ترکیه است و در هر جایی نظیر رستوران‌های مجلل یا کافه‌های شبانه می‌توان آن را تهیه کرد.

Lahmacun

غذاهای ترکیه ای

Lahmacun در ترجمه‌های متداول به عنوان پیتزای ترکیه شناخته می‌شود و شیوه تلفظ آن نیز lah mah joon است. در واقع Lahmacun یک نوع ماده غذایی است که در آن لایه‌ای نان و ورقه‌هایی از گوشت وجود دارد و مواد مختلفی نیز به‌ عنوان چاشنی در کنار آن سرو می‌شوند. این غذا اغلب به‌صورت تازه پخت و سرو می‌شود و حتی می‌تواند برای دو یا سه وعده غذایی کافی باشد. پیاز و گشنیز از جمله موادی هستند که باعث می‌شوند این غذا حس و حال متفاوتی داشته باشد و یکی از بهترین چاشنی‌ها برای گوشت گاو هستند. گاهی در کنار این غذا مقداری بادام زمینی و انار نیز سرو می‌شود. در واقع Lahmacun نوعی پیتزا است که ساختار طبیعی‌تری دارد و شکل و شمایل قدیمی خود را نیز حفظ کرده است.

16 / 12 / 1397برچسب:,

بهترین سواحل گردشگری استان گیلان را بشناسید

استان گیلان دارای بهترین سواحل گردشگری ایران است که اغلب آن‌ها از امکانات تفریحی و اقامتی نیز برخوردار هستند.

 

استان گیلان یکی از استان‌های شمالی کشور است که دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوان، از جمله سواحل بی‌نظیر است. سواحل استان گیلان، دارای تنوع بسیار زیادی هستند که از اسکله‌هایی با مناظر بندر کشتیرانی تا دریایی با افق باز را در بر‌می‌گیرند، و هر کدام علاوه بر زیبایی طبیعی، دارای امکانات تفریحات آبی مانند شنا، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، موتور چهار چرخ، پاراگلایدر، شاتل و غیره هستند. از شما دعوت می‌کنیم تا با ۱۵ عدد از بهترین سواحل استان گیلان آشنا شوید.

۱- ساحل گیسوم

ساحل گیسوم یکی از مناطق گردشگری منحصر به فرد ایران است که در شهرستان تالش قرار دارد. مسافران و گردشگران برای دستیابی به ساحل گیسوم، باید از مسیری آسفالته از میان جنگل‌های انبوه به سمت ساحل دریای خزر عبور کنند، و این امر، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد. ساحل گیسوم علاوه بر امکان رانندگی در جاده‌ای رویایی، امکانات دیگری مانند پیاده روی و دوچرخه سواری، تفریحات آبی و ساحلی (شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل، موتور چهار چرخ) آفرود، ترامبولین و پارک بادی نیز دارد.

ساحل گیسوم

۲- تالاب انزلی

تالاب بین‌المللی انزلی که از جمله زیباترین مکان‌های این شهر به شمار می‌رود، دارای اکوسیستمی بی نظیر است که بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی و صدها گونه از موجودات گیاهی را در برمی‌گیرد. قایق سواری بر روی این تالاب از تفریحات مورد علاقه گردشگران محسوب می‌شود.

تالاب انزلی

۳- اسکله ساحلی بندر انزلی

اسکله ساحلی بندر انزلی با نام‌های بوستان ساحلی بندر انزلی و بلوار ساحلی قدس بندر انزلی نیز شناخته می‌شود. این ساحل اولین پارک به سبک اروپایی در ایران نوین بوده و با داشتن چشم‌اندازی به تاسیسات بندری، دریای خزر و ورودی تالاب بین‌المللی انزلی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اسکله ساحلی بندر انزلی

۴- دهکده ساحلی بندر انزلی

شهرک دهکده ساحلی بندر انزلی که در ورودی شرقی شهر بندر انزلی واقع شده است، بزرگ‌ترین باغ شهر ایران و از زیباترین نقاط انزلی محسوب می‌شود. این دهکده توریستی که در عصرهای پنجشنبه و جمعه به شدت شلوغ می‌شود، دارای امکاناتی نظیر رستوران، فروشگاه، پارک، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی و آلاچیق است.

دهکده ساحلی بندر انزلی

۵- مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی دارای دو بخش آقایان و بانوان است و امکانات این مرکز شامل کافی شاپ، سالن ماساژ، چترهای سایه‌بان با پوشش سقف کاهی، صندلی‌های آفتاب‌گیر، اتاق‌های تعویض لباس، رختکن با کمد‌های دارای قفل‌های هوشمند، فضای سبز زیبا، دوش صحرایی، فوتبال دستی، میز پینگ پونگ و زمین والیبال است. لازم به ذکر است که این منطقه به عنوان مجهزترین و مناسب‌ترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور شناخته می‌شود.

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی

عکس از دانیال ابراهیمی

۶- کلوپ دریایی آرش

کلوپ دریایی آرش که در ساحل زیباکنار قرار دارد، یکی از مدرن‌ترین و حرفه‌ای ترین کلوپ‌های دریایی است که شامل امکاناتی مانند شاتل، موتور چهار چرخ، جت اسکی، فلای بورد، قایق‌های تندرو و پاراسل است.

کلوپ دریایی آرش

۷- اسکله ماهیگیری کیاشهر

اسکله ماهیگیری کیاشهر به دلیل نحوه استقرار و مکان یابی صیدگاه، فعالیت‌های جاری صید و صیادی، چشم انداز طبیعی و بکر تالاب و دریا، وجود جنگل‌های طبیعی و دست کاشت، قایق‌ها و کشتی‌های پهلو گرفته در ساحل و پرندگان فراوان و متنوع، مکان بسیار مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت گردی است.

اسکله ماهیگیری کیاشهر

۸- ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا که در هفت کیلومتری جنوب آستارا و در مسیر راه آستارا - تالش قرار دارد، به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری شناخته می‌شود که دارای آلاچیق، استراحتگاه سنتی، بوفه، فروشگاه و دوش آب شیرین جهت استحمام شناگران است. این ساحل همچنین در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل قرار دارد.

ساحل صدف آستارا

۹- ساحل قروق

روستای قروق از جمله روستاهای توریستی - ساحلی شهرستان تالش است که به سواحل زیبایش شهرت دارد. این سواحل که سه کیلومتر طول و ۲۴ هکتار مساحت دارند، به پارک ساحلی قروق نیز معروف هستند و در منتهی الیه شمالی آنها می‌توان به فانوس دریایی و باشگاه سوارکاری و کالسکه رانی، محدوده شنا و بازی‌های آبی برای خواهران و برادران، پیست اسب سواری، پیاده روی، استخر روباز، هتل و اماکن اقامتی و تفریحی دست پیدا کرد.

ساحل قروق

عکس از رضا رفیع‌زاده

۱۰- ساحل طلایی قاسم آباد

ساحل طلایی قاسم آباد، یکی از سواحل زیبای چابکسر است که در ضلع شمالی مجتمع آهوان قرار گرفته و دارای خدمات تفریحی، گردشگری و توریستی مانند جت اسکی، قایق سواری، اسکی، شاتل، پاراسل و موتور چهار چرخ است.

ساحل قاسم آباد

۱۱- مجتمع ساحلی گلسرخ چابکسر

مجتمع ساحلی گلسرخ چابکسر که در کیلومتر ۳ جاده چابکسر به کلاچای و رو به روی جاده اصلی اوشیان قرار دارد، به دلیل داشتن بستر هموار ماسه‌ای و عمق مناسب دریا، از مستعد‌ترین مناطق ساحلی برای شنا و ورزش‌های ساحلی گردشگران و مسافران است. علاوه بر این، مجتمع گلسرخ دارای ناجیان غریق، مرکز اقامتی، پذیرایی، امدادی، ورزشی، امنیتی و امکانات سرگرمی است. لازم به ذکر است که طرح سالم سازی در این ساحل انجام شده است.

مجتمع ساحلی گلسرخ

۱۲- ساحل اوشیان

ساحل زیبای اوشیان یکی از زیباترین و آرام‌ترین سواحل منطقه است که دارای تفریحاتی از جمله جت اسکی، قایق سواری، موتورهای ATV و ورزش‌های ساحلی است.

ساحل اوشیان

۱۳- ساحل چمخاله

ساحل چمخاله که در سال‌های گذشته جایزه بهترین ساحل گیلان را به خود اختصاص داده است، بعد از ساحل انزلی، دومین ساحل پر طرفدار استان گیلان در بین مسافران و گردشگران است. این ساحل ماسه‌ای با شیب ملایم، دارای پلاژ، سوارکاری، قایق‌سواری و آلاچیق است.

ساحل چمخاله

۱۴- پارک ساحلی شریعتی آستارا

پارک ساحلی شریعتی در آستارا که یکی از پارک‌های توریستی این شهر به شمار می‌آید، دارای امکانات مختلفی شامل تجهیزات ورزشی، گلکاری، درخت کاری، کف سازی، مبلمان فلزی، سکوی استراحت با سنگ مرمر، شهربازی و پیست خودروهای برقی برای کودکان است.

پارک ساحلی آستارا

۱۵- ساحل رودسر

ساحل رودسر که در انتهای خیابان شهدا قرار دارد، دارای امکاناتی نظیر طرح ویژه شنا در تابستان، آلاچیق، قایق کرایه‌ای، جت اسکی، اسب سواری، زمین فوتبال و زمین والبیبال است. 

ساحل رودسر

عکس از فاطمه آقائی

اگر شما هم سفر به شهرهای شمالی کشور و استان گیلان علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مشاهده جاهای دیدنی استان گیلان، سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و با جاذبه‌های گردشگری این استان آشنا شوید.

کجارو علاوه بر معرفی بهترین مقاصد سفر داخلی و خارجی با کمک آژانس‌های معتبر کشور به معرفی بهترین و ارزان‌ترین ‌تورهای داخلی و خارجی پرداخته است.

اگر شما نیز تمایل دارید سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به این مقاصد زیبا داشته باشید می‌توانید تور گیلان را در کجارو جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

منابع عکس: سایت گیلان توریسم، ویکی مدیا، کلاچای، کادوسیان، شعار سال، شهرک آرش، مجله ونوس، دیار میرزا، باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل مپ